نکاتی برای ساخت یک کلبه چوبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 9
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 223
:: بازدید سال : 612
:: بازدید کلی : 2320

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

نکاتی برای ساخت یک کلبه چوبی
چهار شنبه 18 اسفند 1400 ساعت 18:33 | بازدید : 244 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

تصور کنید در هوای سرد زمستان، دستان خود را دور یک فنجان چای حلقه کنید و کنار یک شومینه هیزمی بنشینید. کلبه های چوبی! حتی شنیدن نامه آنها ما را به فکر فرو می برد. ساخت یک کلبه چوبی ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما داشتن این سازه های قابل حمل به سادگی یک رویا است. در این مقاله قصد داریم یک کلبه چوبی، طرح کلی آنها و دسته بندی های مشابه بسازیم.

کلبه چوبی در شمال
نکاتی برای ساخت یک کلبه چوبی
وقتی صحبت از ساخت و ساز می شود، کیفیت و استحکام حرف اول را می زند. چه ساخت یک ویلای مجلل و چه یک کلبه جنگلی کوچک و ساده!

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که "این ساختمان فونداسیون خوبی دارد"؟ این عبارت در واقع به اساس و چارچوب ساختار اشاره دارد. اسکلت خانه از ساختار آن حمایت می کند و تمام عناصر خانه را در کنار هم نگه می دارد. اگر قاب بندی محکم، ایمن و اصولی نباشد، حتی بهترین دکوراسیون داخلی و صرف هزینه های زیاد برای ساخت سازه، نمی تواند این کمبود را جبران کند و در نهایت منجر به فروپاشی آن شود.

اگر به فکر ساختن یک کلبه چوبی کوچک برای خود هستید و می خواهید از اصولی بودن کار خود مطمئن شوید، برای ساخت اسکلت چوبی کلبه، راهنمای زیر را دنبال کنید.

بهترین نوع چوب را انتخاب کنید
قبل از شروع ساخت اسکلت خانه، باید نوع چوب مورد نظر خود را انتخاب کنید. می دانید که چوب مهم ترین و تاثیرگذارترین عنصر در ساخت اسکلت کلبه است، پس باید در کیفیت و خرید آن بسیار دقت کنید.

اگرچه چوب درجه یک گران است، اما اگر می خواهید کلبه چوبی شما در برابر باد، طوفان و شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد، باید قسمت بالایی کیف را کمی شل کنید. برای این کار توصیه می کنیم به بهترین و معتبرترین چوب فروشی ها مراجعه کنید و یک متریال با کیفیت را انتخاب کنید.

یک حرفه ای استخدام کنید
برای ساختن یک کلبه چوبی عجله نکنید. قوانین و مجوزهای ساخت و ساز منطقه ای را تحقیق کنید و از متخصصان کمک بگیرید. یک متخصص می تواند در مورد ابعاد کلبه، مکان مناسب برای ساخت آن و دسترسی به خدماتی مانند آب، گاز و برق به شما مشاوره دهد.

قاب کلبه را بسازید
فرآیند ساخت کلبه چوبی به چند قسمت کلی تقسیم می شود. پس از اینکه تصمیمات لازم را در مورد ابعاد کلبه گرفتید، نوبت به ساخت پایه و فونداسیون چوبی برای تحمل وزن سازه می رسد. طرح خود را از کلبه تصور کنید، اندازه گیری های لازم را با دقت انجام دهید و در گوشه های تعیین شده پایه های چوبی بسازید.

اکنون که تمام مقدمات انجام شده، نوبت به ساخت چارچوب اصلی کلبه رسیده است. الوارهای عمودی و افقی را در کنار هم قرار دهید تا یک قاب محکم و بادوام ایجاد کنید. سپس برای جلوگیری از سرما و رطوبت آن را خوب ببندید.

کلبه چوبی پیش ساخته
خانه ها و کلبه های پیش ساخته در قسمت هایی از کارخانه ساخته می شود و پس از تحویل قطعات در ملک شما مونتاژ می شود. ساخت این سازه های پیش ساخته از معماری مدرن الهام گرفته شده است.

سازه های پیش ساخته دارای مزایای متعددی هستند که در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می شود:

- فرآیند طراحی برای ساخت آنها بسیار سریع است و حدود یک تا دو ماه طول می کشد.

آنها قیمت مناسبی دارند و اغلب مقرون به صرفه هستند.

- سازه های پیش ساخته طرح های متنوعی دارند و معمولاً با همه سلیقه ها سازگاری دارند.

این پروژه های ساختمانی اغلب دارای تعدادی گزینه شگفت انگیز هستند، به عنوان مثال، می توانید کلبه چوبی خود را سفارشی کنید. یعنی ایده های خود را با کارشناسان در میان بگذارید و حتی اگر مهندس عمران و معماری هستید و دستی در طراحی دارید، پلان کلبه خود را مطابق سلیقه خود ترسیم کنید.

 

https://azarwoodenhouse.com/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: